1 974 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Järnvitrol och silverbets?
Jag har byggt mig en rejäl bänk som är tänkt att ha på altanan(2m lång). Tanken är att benen ska
målas vita sen tänkte jag måla sittdelen i en blandning av silverbets och järnvitrol för att få den svart-gråa looken. Nu börjar jag fundera om järnvitrolen kan rinna ner på trallen när det regnar eller drar den helt in i träet? Hur ska jag göra?
//
M
målas vita sen tänkte jag måla sittdelen i en blandning av silverbets och järnvitrol för att få den svart-gråa looken. Nu börjar jag fundera om järnvitrolen kan rinna ner på trallen när det regnar eller drar den helt in i träet? Hur ska jag göra?
//
M
Ja, den kommer rinna ner på trallen och missfärga denna - och det går fort.
Vi har nyligen satt upp järnvitrolad panel och av misstag låg en spillbit från panelen på altantrallen över natten. Det räckte med daggen för att det skulle bli en stor svart fläck där brädan legat...
Du får ju samma look även utan järnvitrol men det tar längre tid, alternativet är att du behandlar sittdelen men väntar med att montera den.
Jag hade nog skippat järnvitrolen.
Vi har nyligen satt upp järnvitrolad panel och av misstag låg en spillbit från panelen på altantrallen över natten. Det räckte med daggen för att det skulle bli en stor svart fläck där brädan legat...
Du får ju samma look även utan järnvitrol men det tar längre tid, alternativet är att du behandlar sittdelen men väntar med att montera den.
Jag hade nog skippat järnvitrolen.
Jomen visst. Men om jag låter den stå vid sidan i en vecka eller två är det då säkert att den inte fäller av något?
Det som slog mig är, kan man inte måla med någon matt lack över..då borde man ju vara säker..eller?
Det som slog mig är, kan man inte måla med någon matt lack över..då borde man ju vara säker..eller?
Jag vill inte bli skyldig till att förstöra något men mitt hus är behandlat med järnvitriol och jag tycker inte det droppar så jävligt som alla påstår, jag bytte ett foder runt ytterdörren nyligen och behandlade fodret med vitriol och lät brädorna stå för sig själva i 5 dagar, har inte sätt några märken på trallen vid ytterdörren ännu.trojlee skrev:
Klicka här för att svara