Håller på att renovera köket och har fastnat på ett problem. När jag sätter upp bänkskåpen och lägger på bänkskivan ser jag att väggen är något konkav och buktar inåt på en sträcka av 1,5m ungefär mitt på bänkskivan som är 4m. Där glappet mellan vägg och skiva är som störst är det 10mm.
För att inte operera för mycket funderar jag på att spackla upp väggytan som behöver justeras. Tanken är att jag skall sätta kakel på väggen.
Vad skall jag använda för spackel för detta? Är väl ingen höjdare att kakla på en kaka av sandspackel?