1 247 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
jämna av källar golv
Håller på att fixa till källaren, ska bli en ny tvättstuga först å har lagt ner nytt avlopp å flyttat golvbrunn. Nu vill jag jämna till golvet för att sätta klinker, vad e bäst å mest kostnads effektivt, finbetong lr flytspackel?? Har ingen direkt erfarenhet av något av det..
Det är svårt att säga vilket som blir mest kostnadseffektivt. Ska det vara billigt flyt eller dyr finbetong eller vice versa. Hur mycket är det som ska jämnas till? Åtgång? Jag tror det blir billigare med finbetong fast lättare och bättre med flytspackel.
Det är ca 20 kvm som skall fixas till, det tjockaste kommer bli ca 15mm. Kräver ju ingen 100%ig yta eftersom d kommer läggas klinker. Lutar nog åt att lägga finbetong. Men hur gör man med färgen?? Måste golvet slipas av lr räcker d med primer (färgen sitter bra)??
Jag slipade av färgen innan jag primade och flytspacklade min källare. Fick rådet på färgbutiken och tycker själv det känns rätt. Skulle betongen lossna pga färgen kan det bli riktigt jobbigt och dyrt.
Jag hyrde en betongslipmaskin med dammsugare och det tog ett par timmar att gå över det.
Jag hyrde en betongslipmaskin med dammsugare och det tog ett par timmar att gå över det.
Redigerat:
Klicka här för att svara