11 725 läst ·
51 svar
12k läst
51 svar
Jämförelse: Priser verktyg på Gekås i Ullared vs billigast på Pricerunner
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Den jämförelsen är lika bra som den här.mexitegel skrev:
Men det är inte fel att köpa in förra årets modell och sälja billigt. Det är smart.
så är det, och detta inlägg är högst relevant (till skillnad från det jag svarade på)!Mike68 skrev:Tyvärr så finns många räknefel i artikeln och sedan flera direkt felaktiga jämförelser där man jämfört Gekås utgångna produkter med dagens aktuella produkter.
Produkter som börjar bli utgångna har en tendens att stiga i pris på prisjämförelsesiter eftersom de stora aktörerna inte säljer dem längre, då framstår Gekås som billiga när de egentligen snarare är dyra.’
Numera är det tyvärr få varor som är billiga på Gekås och kostnaden för resan äter snabbt upp de få procent man möjligen kan spara.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
På vilket sätt skulle den här artikeln vara dold marknadsföring? Vem är avsändaren? Gekås? Eller Pricerunner?Skeptikern... skrev:Man ska inte bete sig dåligt när man kommenterar. Nu var där rätt så kraftiga fel i artikeln. När man säger att man hittar något på Ullared för 100kr och det billigaste på pricerunner är 200kr - så är det 100% billigare på Ullared.
Byggahus är så stort att de måste ha lite bättre koll.
Sen kan man ju fråga sig, är detta en helt neutral artikel eller är här kanske lite dold marknadsföring? Det är rätt vanligt att företag smyger in såhär. Får reklam att se ut som tidningsartiklar. Tänk på det nästa gång ni ser ett intressant reportage i ViIVilla m.fl.![]()
Nej äger ingen husvagn.AndersMalmgren skrev:
Jag har fördomar mot folk som har fördomar om saker dom aldrig upplevt själv.
Har faktisk haft ganska kul på gekås men har aldrig sparat en krona på att handla där.
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Alla är för fina för Ikea, de vet bara inte om det.B Byggdjuret skrev:
En gång var ju såklart överdrift för effekt, har varit där fler gånger än så, men aldrig mer en nödvändigt. Vi har tex ikea pax-stommar med Pickyliving frontar, riktigt nöjd med den faktiskt.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Ikea en lördag? De måste vara självmords kandidater som går dit frivilligt då. Jag klarar inte av det...AndersMalmgren skrev:
Alla är för fina för Ikea, de vet bara inte om det.Okej okej det finns en del bra grejer där, men det är 99% skit. Och samtidigt ska man behöva trängas med alla som åker dit som helgnöje. Nej tack
En gång var ju såklart överdrift för effekt, har varit där fler gånger än så, men aldrig mer en nödvändigt. Vi har tex ikea pax-stommar med Pickyliving frontar, riktigt nöjd med den faktiskt.
Däremot då har Kamprad möblerat det mesta av mitt hem... Både kök och förvaring.
Lösvirkesbyggare
· Västmanland
· 275 inlägg
En annan sak som förbryllar mig är varför folk öht köper skräpverktyg när det finns proffsmaskiner som är så sjukt mkt mer ergonomiska, hållbara och effektiva.
Man får ju tex en proffsdragare i dag för under 3k, varför köpa nå junk för 2k?
Tyvärr är det ju mest junk på gekås, så vill man ens handla elverktyg där?
Man får ju tex en proffsdragare i dag för under 3k, varför köpa nå junk för 2k?
Tyvärr är det ju mest junk på gekås, så vill man ens handla elverktyg där?
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg