Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Borde ju absolut finna någon internetkurs för att få vapen- eller jaktlicens.
Så man inte riskerar att träffa en massa människor IRL
Så man inte riskerar att träffa en massa människor IRL
Jaha, då har man beställt jägarexamenboxen, får vi se om det är nåt att ha..
Ska ta kontakt med en av provförrättarna som bor i byn också, för att få lite tips över hur man ska gå tillväga med studierna.
Var beställde du den?xdigger skrev:
Nu har det öppnat en inomhusskjutbana i mitt närområde med "film" som man skjuter på typ bio
Måste boka tid o testa =D
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Var finns inomhusskjutbanan?
http://www.stjarnasen.seFred vom Jupiter skrev:
Ni som funderar på det här med sportskyttelicens, slopa tanken det är mycket enklare rent pappersmässigt att ta vanlig jägarexamen.
Att få sportskyttelicens genom att bli medlem på en klubb, träna och tävla med lånat vapen en tid (läs ett par år), få intyg på detta och göra en ansökan som man ofta får avslag på, är drygt som fan.
Jägarexamen är inte kärnfysik direkt, yngsta i Sverige som tagit jägarexamen är ca 10 år gammal (han får naturligtvis inte laglig licens på vapen förens han fyllt 18) Provet är i "kryssa i rutan-form" och skyttedelen är relativt enkel.
Att få sportskyttelicens genom att bli medlem på en klubb, träna och tävla med lånat vapen en tid (läs ett par år), få intyg på detta och göra en ansökan som man ofta får avslag på, är drygt som fan.
Jägarexamen är inte kärnfysik direkt, yngsta i Sverige som tagit jägarexamen är ca 10 år gammal (han får naturligtvis inte laglig licens på vapen förens han fyllt 18) Provet är i "kryssa i rutan-form" och skyttedelen är relativt enkel.
För min del så är det jägarexamen som gällerhackatall skrev:Ni som funderar på det här med sportskyttelicens, slopa tanken det är mycket enklare rent pappersmässigt att ta vanlig jägarexamen.
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Vad får man ge för en älgstudsare som kan träffa några älgar på knappt 200 meters håll?
Med en god skytt så klart.
Jag har skjutit med 150 mm haubits på A7 Gotland så jag borde väl kunna hantera en liten studsare
(Nej, de stångas inte, de har nog bara fokuserat på samma grässtrå.)
Med en god skytt så klart.
Jag har skjutit med 150 mm haubits på A7 Gotland så jag borde väl kunna hantera en liten studsare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Nej, de stångas inte, de har nog bara fokuserat på samma grässtrå.)
Kostade ca 7000 för kursen här, sen tillkommer uppskjutning etc
Gött när det är så nära
om ekonomin är i någorlunda balans till sommaren kanske man ska fixa det en gång för alla 
Bara mc kortet kvar sen he he
Har för mig att gevären är rätt "billiga"
Iaf hagelbössorna på xxl men vet inte vilken kvalité de har.
Vilka märken är att rekommendera ?
Gött när det är så nära
Bara mc kortet kvar sen he he
Har för mig att gevären är rätt "billiga"
Iaf hagelbössorna på xxl men vet inte vilken kvalité de har.
Vilka märken är att rekommendera ?
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
En ny super-Rambo i vardandeD09 skrev:
PS
Du glömmer väl inte motorsågen, om du blir sugen på lite massaker