D09
alex86 skrev:
Då var frysen påfylld.

Ta jägarexamen nu D09!
Vad fick du för jaktlycka? :)

Hade chansen på den på morgonen, men lite långt håll 150-200 meter så jag avstod. En annan kompis sköt den senare i första drevet. ImageUploadedByByggahus.se1382169841.079580.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
rca1959 och 2 till
  • Laddar…
Borde ju absolut finna någon internetkurs för att få vapen- eller jaktlicens.

Så man inte riskerar att träffa en massa människor IRL :rolleyes:

• Gilla
D09
  • Laddar…
Jaha, då har man beställt jägarexamenboxen, får vi se om det är nåt att ha.. ;) Ska ta kontakt med en av provförrättarna som bor i byn också, för att få lite tips över hur man ska gå tillväga med studierna.

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
D09
xdigger skrev:
Jaha, då har man beställt jägarexamenboxen, får vi se om det är nåt att ha.. ;) Ska ta kontakt med en av provförrättarna som bor i byn också, för att få lite tips över hur man ska gå tillväga med studierna.
Var beställde du den?

Nu har det öppnat en inomhusskjutbana i mitt närområde med "film" som man skjuter på typ bio :)

Måste boka tid o testa =D

Var finns inomhusskjutbanan?

D09
Ni som funderar på det här med sportskyttelicens, slopa tanken det är mycket enklare rent pappersmässigt att ta vanlig jägarexamen.

Att få sportskyttelicens genom att bli medlem på en klubb, träna och tävla med lånat vapen en tid (läs ett par år), få intyg på detta och göra en ansökan som man ofta får avslag på, är drygt som fan.

Jägarexamen är inte kärnfysik direkt, yngsta i Sverige som tagit jägarexamen är ca 10 år gammal (han får naturligtvis inte laglig licens på vapen förens han fyllt 18) Provet är i "kryssa i rutan-form" och skyttedelen är relativt enkel.

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
D09
hackatall skrev:
Ni som funderar på det här med sportskyttelicens, slopa tanken det är mycket enklare rent pappersmässigt att ta vanlig jägarexamen.

Att få sportskyttelicens genom att bli medlem på en klubb, träna och tävla med lånat vapen en tid (läs ett par år), få intyg på detta och göra en ansökan som man ofta får avslag på, är drygt som fan.

Jägarexamen är inte kärnfysik direkt, yngsta i Sverige som tagit jägarexamen är ca 10 år gammal (han får naturligtvis inte laglig licens på vapen förens han fyllt 18) Provet är i "kryssa i rutan-form" och skyttedelen är relativt enkel.
För min del så är det jägarexamen som gäller :)

Vad får man ge för en älgstudsare som kan träffa några älgar på knappt 200 meters håll?
Med en god skytt så klart.
Jag har skjutit med 150 mm haubits på A7 Gotland så jag borde väl kunna hantera en liten studsare :)

DSCF3265 (Medium).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(Nej, de stångas inte, de har nog bara fokuserat på samma grässtrå.)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Jag beställde hos jägarförbundet.. :) Nu ska jag bara få tag på provförrättaren i byn och se om man kan få tillgång till skjutbanan som ligger 1km härifrån så man kan öva lite skjutning.

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Kostade ca 7000 för kursen här, sen tillkommer uppskjutning etc

Gött när det är så nära :) om ekonomin är i någorlunda balans till sommaren kanske man ska fixa det en gång för alla :)

Bara mc kortet kvar sen he he

Har för mig att gevären är rätt "billiga"

Iaf hagelbössorna på xxl men vet inte vilken kvalité de har.

Vilka märken är att rekommendera ?

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
D09 skrev:
Kostade ca 7000 för kursen här, sen tillkommer uppskjutning etc

Gött när det är så nära :) om ekonomin är i någorlunda balans till sommaren kanske man ska fixa det en gång för alla :)

Bara mc kortet kvar sen he he...
En ny super-Rambo i vardande :D

PS
Du glömmer väl inte motorsågen, om du blir sugen på lite massaker ;)

D09
KnockOnWood skrev:
En ny super-Rambo i vardande :D

PS
Du glömmer väl inte motorsågen, om du blir sugen på lite massaker ;)
Ha ha nejdå, motorsågen ligger så fint i garaget och väntar på en massaker ;)

Får man inte jaga från mc ? He he

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.