Har ju en solcellsanläggning på garaget (offgrid) och snart är det vinter och man får inte ut så mycket den årstiden.. Så min fråga är hur gör jag om jag vill ladda min batteribank med en nätansluten laddare
Tänkte ladda på natten då det är som billigast ? Har en batteribank lifipo4 48 v 105 amp och regulator epever och en bms..hur ska man koppla in laddaren? På samma plus och minus kablar som kommer från solregulatorn?
/Uffe