Har haft en del susande i inkommande vatten ett tag. Har varit borta rätt mycket och inte tänkte så mkt. De har ökat trycket på vattnet så man ju få ett nytt ljud av ventil öppningen. Men iaf börjat från början. Vaknade en morgon av ett ljud som lät som som forsande vatten. Kom in i badrummet så var det en sjö, sprang ned i källaren för att stänga huvudkran. Det regnade under badrummet i källar delen (orkar inte berätta mer om det eländet) Iaf för att hoppa över detta elände lät det fortfarande trots att jag stängt inkommande. Iaf så några dagar senare ringde jag vatten bolaget och de kom ut och konstaterade att jag har en vattenläcka under plattan, suck! Kollade med kamera och såg även att de gamla betong rören var helt slut. Så nu blir det att bila upp golvet byta en massa avlopp, som tanken var om några år göra ett badrum. Så nu måste detta planeras på nått sätt. Samt byta markavlopp. Tillåt mig kräkas!

När du spytt klart så ring försäkringsbolaget. Låter ju som att detta kan gå som en vattenskada.

Det första är det, men det andra förmodligen inte då de inte hör ihop. Om det är skador på byggnaden pga av det läckaget då kan det göra det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.