Det är väl dessutom tveksamt om man kan säga att man designat sitt bord, när man bara har valt bland ett antal färdiga alternativ? Om jag plockar mat från en buffé har jag ju inte lagat min lunch eller middag själv.

Komiskt med formuleringar som "Den moderna stilen kännetecknas av den utstickande toppskivan och dom tydligt vinklade benen." Bara så ni vet vad som kännetecknar ett modernt bord! Ger en smak av bondfångeri, tycker jag.

Att ett enkelt bord i björk, iofs i "modern stil" :D, skulle kosta drygt tjugo papp gör ju tipset ytterligare tveksamt. Inte minst med tanke på att ts för nio år sedan verkade tycka att ett bord för 10-15 tusen var mycket pengar.

//Ronnie

PS. Ja, jag antar att folofolo är lika med olofolof larssonlarsson på det eminenta möbeldesignföretaget ifråga... Ds

Redigerat:
Pysslarn skrev:
PS. Ja, jag antar att folofolo är lika med olofolof larssonlarsson på det eminenta möbeldesignföretaget ifråga... Ds
Mycket pekar på det. Som folofolo:s tidigare inlägg, från 2013:
folofolo skrev:
hej. jag och en kollega ska starta ett snickeri. så vi tänkte köpa lite festool-maskiner då vi arbetat med dom innan och varit väldigt nöjda.

det jag undrar är varifrån i eller utanför eu som det är billigast att köpa festool? antingen över nätet, eller fysiskt i person.
Att inlägget försvunnit tyder också på att det är nåt skumt.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Ja nog verkar det skumt. För framtida trådarkeologer är det alltså en tillverkare med hemsidan crafts.se med koppling till Flädie möbler (fladiemobler.se) som gjort inlägg som sedan tagits bort. Som oftast utformat som ett "tips" av en privat forummedlem som inte alls är särskilt privat.

En rolig detalj är att de, förmodligen av ren stolthet ;D verkar ha skapat någon form av "äkthetsintyg/branschstämpel" eller vad man nu ska kalla det.
Från crafts.se hemsida: "Därför märks alla våra bord med stolthet med logotypen för äkta svensktillverkat möbelhantverk." Googlar man på det får man EN träff, jäpp — crafts.se. De verkar av någon anledning vara ensamma bland Sveriges möbelproducenter om att använda den här märkningen...

Hur som helst kan man vara trygg. De garanterar, bland annat : "Alla bord vi tillverkar byggs av enbart utbildade möbelsnickare. Vi skapar möbler av kvalité, därför har vi endast mycket kompetent personal."

Kanske är lätt att säga, med tanke på att personalen består av blott två personer (dvs ägarna) som tydligen — enligt egen utsago — bägge är utbildade möbelsnickare.

Ja herregud, här finns mycket roligt att ta tag i men nu får det räcka. Killarna på crafts.se kan nog bygga ett bord till dig, men affärsidé och marknadsföringsmetoder verkar ju tveksamma.

//Ronnie

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.