Hej,

jag har en annorlunda situation; ritningar är klart, bygglov klart, grund klar, projektering klar. Nu saknas bara huset! Vi har velat fram och tillbaka om lösvirke eller inte, och vill nu ta in pris på att köpa en byggsats, eventuellt inklusive stomresning.

Problemet är att de flesta hustillverkarna vill erbjuda "mervärde" genom projektering, totalentreprenad, bla, bla, bla. Dessvärre vill jag inte ha det och absolut inte betala för det, utan vill bara ha isolerade väggblock, takstolar mm byggt. Ev kanske jag till och med kan tänka mig att köpa utan fönster.

Nästa kriterie är att jag vill köpa direkt från fabriken/tillverkaren. Jag vill inte ha mellanhänder som ska skära emellan och kan ställa till problem.

Frågan är om någon har tips om ett företag jag kan vända mig till?

Mycket tacksam för svar!

Mvh

Johan

Om du ringer din kommun och snackar med dom på bygglovs avdelningen där kan du nog få tips och råd av dom, Dom brukar ha bra koll på vilka som gör vad och vilka som är bra att ha och göra med!

Hej
Det finns många företag, t.ex. VillaVarm, Arvidhus, Mälarvillan, Lågenergihus i Linköping, m.fl. som gör block på beställning.

Hej, tack för svar. Jag ska kolla det!

Jag vore tacksam för fler idéer!

Mvh

Johan

Idag kan det väl knappast vara svårt att få tag på firmor som vill bygga hus? Problemet är väl snarare att hitta en som inte riskerar att gå i konkurs vilken dag som helst...

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Tyvärr verkar det svårare än man tror. I alla fall när man inte behöver den halvan de tjänar pengar på, nämligen projektering, design, utrustning osv. Jag behöver bara någon med spikpistol, en varmhall, en hög material och tid över....

Mvh

Johan

Hej Johan!

Vi bygger med Dalahus/Huskomponenter i Linghed. Köper direkt från fabriken utan mellanhänder och betalar inget som inte är levererat. Tror de tidigare mest har varit underleverantörer av husblock till andra husförsäljare/varumärken, men säljer nu även till privatpersoner. Rekommenderas varmt, hör av dig om du vill veta mer.

Mvh
Niklas

Jag kan rekommendera molidens takstolservice som byggde våra takstolar, de bygger även väggblock och de skickar över hela sverige.

Hallå igen,

Tackar, de två sista låter riktigt bra! De låter som precis det jag söker. Jag får börja med att kontakta dem! Tyvärr har de säkert julledigt....

Har någon fler förslag är jag väldigt intresserad!

Mvh

Johan

Hej

Ni kan ju kolla med Mjöbäcksvillan också vet att de bygger från kund ritningar. De har ju något de kallar percut så om du vi köpa takstolar och vägblock borde ju kanske fungera.

Vi har själva byggt med dem från vår egna ritning men vi valde total entreprenad men ett hus inte långt från oss stormreste de endast. Så kolla deras hemsida och sen kan du ju ringa dem och kolla.
Lycka till
http://www.mjobacks.se/

Hej,

tackar för hjälp, nu har jag skickat underlag till alla föreslagna, och ringt till de jag har hunnit med innan jul-ledigheter. Jag ska följa upp med telefonsamtal så snart som möjligt.

Fler idéer är såklart välkomna!

Mvh Johan

JB-villan finns vet inte om dom bara säljer "block" men dom har dåligt att göra så skulle inte se varför inte.

http://www.jbvillan.se/

Avrapportera gärna resultatet när du hittat någon som är intresserad att hjälpa till.

//AA

husgruppen i norrköping kan nog hjälpa dig om du inte redan fixat det.

mvh niklas

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.