1 667 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
jag ställde in mitt kapannhåll
Hej jag ville bara berätta vilken tur man kan ha i bland jag postade mitt kapannhåll på min justersåg i dag använder mig av 5 skärs metoden.
Började med en skiva som var 1200*1200 i mdf när jag hade gjort 4 omgångar så hade skivan minskat till 1190. Efter jag hade gjort den femte omgången och mätte parallelliteten på den bortsågade biten som är 1180mm lång så fick jag mäta flera gånger trodde det vara något fel på skjutmåttet det skilde inte ens en hundradel. Det hoppade självklart några hundradelar fram och tillbaks på hela mätsträckan men det första måttet jag mäter återkom på flera ställen under hela sträckan och det är på hundradelen.
Så nu behöver jag inte köpa någon dyr maskin vinkel. Vet inte ens om man kan köpa en vinkel som är 1180*1180 som inte ens skiljer en hundradel.
Mvh Pär H
Började med en skiva som var 1200*1200 i mdf när jag hade gjort 4 omgångar så hade skivan minskat till 1190. Efter jag hade gjort den femte omgången och mätte parallelliteten på den bortsågade biten som är 1180mm lång så fick jag mäta flera gånger trodde det vara något fel på skjutmåttet det skilde inte ens en hundradel. Det hoppade självklart några hundradelar fram och tillbaks på hela mätsträckan men det första måttet jag mäter återkom på flera ställen under hela sträckan och det är på hundradelen.
Så nu behöver jag inte köpa någon dyr maskin vinkel. Vet inte ens om man kan köpa en vinkel som är 1180*1180 som inte ens skiljer en hundradel.
Mvh Pär H
Klicka här för att svara