Vad är detta, Mögel ? Därifrån kommer svarta och vita maskar också. Vad ska jag göra, byta ut golven eller går dem borta bara med att slippa? Jag bor på bottenvåningen .

• Träparkettgolv med mörka fläckar, potentiellt tecken på mögel eller skada. Fläckarna finns nära en soffa på bottenvåningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Grannens Häck
  • Laddar…
Du måste omgående hitta om du har en läcka med vatten under golvet

• Gilla
Cheesen och 3 till
  • Laddar…
Etnoy Etnoy skrev:
Det är en hyreslägenhet och vi kan inte
komma underfund med var problemet ligger.
Detta kan vara allt ifrån yttre påverkan, undermålig ventilation, brist i golvet vid produktion i fabrik med mera.
Vem ska jag vända mig till för att åtgärda problemet

RoTe
F Farah Rafiei skrev:
Detta kan vara allt ifrån yttre påverkan, undermålig ventilation, brist i golvet vid produktion i fabrik med mera.
Vem ska jag vända mig till för att åtgärda problemet
Du skriver att det är en hyreslägenhet och då vänder man sig till hyresvärden.

• Gilla
  • Haha
Pappa1986 och 5 till
  • Laddar…
Etnoy Etnoy skrev:
Hur och var ska jag hitta det ? Tacksam för svar

F Farah Rafiei skrev:
Hur och var ska jag hitta det ? Tacksam för svar
Brukar stå i entren till trapphuset på en infotavla vem man ska kontakta.

Alternativt står det på papprena som kom med hyresavtalet.

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
J Jonasdzm skrev:
Brukar stå i entren till trapphuset på en infotavla vem man ska kontakta.

Alternativt står det på papprena som kom med hyresavtalet.
Vad tror du att det är ?

F Farah Rafiei skrev:
Vad tror du att det är ?
Jag vet , jag har kontaktat dem , ingen åtgärd , dem säger att det är fuktskador och det är jag som ska stå för kostnaderna ?! Tacksam för råd och info

• Gilla
[old rusty]
  • Laddar…
Det låter som ett konstigt svar, de måste åtminstone komma ut och titta på vad som är hänt. Varför hoppar de direkt till skuldfrågan, de ansvarar ju först för att huset är beboeligt. Återigen, detta är akut och de måste komma snabbt för att konstatera vad som är fel och hur det åtgärdas

• Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
F Farah Rafiei skrev:
Vem ska jag vända mig till för att åtgärda
Etnoy Etnoy skrev:
Det låter som ett konstigt svar, de måste åtminstone komma ut och titta på vad som är hänt. Varför hoppar de direkt till skuldfrågan, de ansvarar ju först för att huset är beboeligt. Återigen, detta är akut och de måste komma snabbt för att konstatera vad som är fel och hur det åtgärdas
Tack så mycket för svar och rådgivningen , nu har jag kontaktat Miljöförvaltningen och fått ett ärende där, hoppas att dem kan hjälpa mig med detta. Finns det annat åsikt ? Mvh Farah

F Farah Rafiei skrev:
Tack så mycket för svar och rådgivningen , nu har jag kontaktat Miljöförvaltningen och fått ett ärende där, hoppas att dem kan hjälpa mig med detta. Finns det annat åsikt ? Mvh Farah
Vad säger hyresvärden?

Farstatjej90
Ja det där ser ju verkligen inte bra ut. Nåt måste ju läcka. Golven känns fuktiga antar jag?🤔

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
H
F Farah Rafiei skrev:
Hyresgästföreningen kan du prata med också. Bli medlem om du intre redan är det.

• Gilla
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
Små svarta och vita larver får mig att tänka på avloppsflugor. Det är inte så bra.

Ligg på hyresvärden att de kommer ut. Var tydlig med att ansvarsfrågan inte är det primära just nu.

Är du helt säker på att du eller någon annan inte spillt något eller så (verkligen helt helt säker, har varit med om så många tillfällen när man är "helt säker" och så visar det sig vara någon i hushållet som lik förbannat hittat på något).

• Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
K
Om jag bara tittat på bilderna, då hade jag gissat att någon orsakat de mörka fläckarna (vet ej hur, men påminner mycket om brännskador) och sedan försökt tvätta bort fläckarna/märkena med lite väl mycket vätska.
Inom ett väl avgränsat område är alla skarvar blöta, utanför området med de mörka fläclarna ser allt normalt ut (se sista bilden).

Men, om det är ständigt fuktigt lokalt, utan att det blir tillräckligt blött för att vattnet ska sprida sig över en större yta kan det kanske bli sådär?

• Trägolv med synliga mörka fläckar och blöta skarvar. Fläckarna är inom ett begränsat område medan resten av golvet verkar normalt.
    Skapa konto
  • Närbild av trägolv med mörka fläckar och blöta skarvar inom ett avgränsat område.
    Skapa konto
  • Parkettgolv med mörka fläckar och tecken på fukt inom ett begränsat område, medan resten av ytan ser normal ut.
    Skapa konto
  • Trägolv med mörka fläckar och blöta skarvar på en avgränsad yta, resten av golvet ser torrt och normalt ut.
    Skapa konto
  • Närbild på träparkettgolv med mörka fläckar och fuktiga skarvar inom ett begränsat område.
    Skapa konto
  • Gilla
Farstatjej90 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.