8 479 läst ·
68 svar
8k läst
68 svar
Jag har svarta prickar på golven som håller på att spridas i alla golv
Det är en hyreslägenhet och vi kan inteEtnoy skrev:
komma underfund med var problemet ligger.
Detta kan vara allt ifrån yttre påverkan, undermålig ventilation, brist i golvet vid produktion i fabrik med mera.
Vem ska jag vända mig till för att åtgärda problemet
Du skriver att det är en hyreslägenhet och då vänder man sig till hyresvärden.F Farah Rafiei skrev:
Det låter som ett konstigt svar, de måste åtminstone komma ut och titta på vad som är hänt. Varför hoppar de direkt till skuldfrågan, de ansvarar ju först för att huset är beboeligt. Återigen, detta är akut och de måste komma snabbt för att konstatera vad som är fel och hur det åtgärdas
F Farah Rafiei skrev:
Tack så mycket för svar och rådgivningen , nu har jag kontaktat Miljöförvaltningen och fått ett ärende där, hoppas att dem kan hjälpa mig med detta. Finns det annat åsikt ? Mvh FarahEtnoy skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 628 inlägg
Små svarta och vita larver får mig att tänka på avloppsflugor. Det är inte så bra.
Ligg på hyresvärden att de kommer ut. Var tydlig med att ansvarsfrågan inte är det primära just nu.
Är du helt säker på att du eller någon annan inte spillt något eller så (verkligen helt helt säker, har varit med om så många tillfällen när man är "helt säker" och så visar det sig vara någon i hushållet som lik förbannat hittat på något).
Ligg på hyresvärden att de kommer ut. Var tydlig med att ansvarsfrågan inte är det primära just nu.
Är du helt säker på att du eller någon annan inte spillt något eller så (verkligen helt helt säker, har varit med om så många tillfällen när man är "helt säker" och så visar det sig vara någon i hushållet som lik förbannat hittat på något).
Om jag bara tittat på bilderna, då hade jag gissat att någon orsakat de mörka fläckarna (vet ej hur, men påminner mycket om brännskador) och sedan försökt tvätta bort fläckarna/märkena med lite väl mycket vätska.
Inom ett väl avgränsat område är alla skarvar blöta, utanför området med de mörka fläclarna ser allt normalt ut (se sista bilden).
Men, om det är ständigt fuktigt lokalt, utan att det blir tillräckligt blött för att vattnet ska sprida sig över en större yta kan det kanske bli sådär?
Inom ett väl avgränsat område är alla skarvar blöta, utanför området med de mörka fläclarna ser allt normalt ut (se sista bilden).
Men, om det är ständigt fuktigt lokalt, utan att det blir tillräckligt blött för att vattnet ska sprida sig över en större yta kan det kanske bli sådär?