Thomas_Blekinge skrev:
Kolla en dyvika hos båttillbehör (dyvika - dyvikor)
Tack, ska kolla

krilleman_215 skrev:
Här hittar du gängad fläns upp till 50:

[länk]
Tack för tipset

Tack! Har dock kommit fram till att utländska tillverkare använder sig av ett tum (inches) som är ca 25mm. Och i Sverige använder vi ett tum mått som är ca 33mm när det gäller rör och rördelar. Så om jag köper utländska delar så måste jag ha utländska rör

Claes Sörmland skrev:
Tyskland finns ju också:

[länk]
Jag undrar dock om de använder samma tum mått som i Sverige. I Sverige har vi ett tum mått på ca 33mm när det gäller rör och rördelar

Claes Sörmland
Apfgp skrev:
Jag undrar dock om de använder samma tum mått som i Sverige. I Sverige har vi ett tum mått på ca 33mm när det gäller rör och rördelar
Är ingen rörkrängare men visst verkar det var så?

http://www.gewinde-normen.de/zoll-rohr.html

Krilleman
Visst är det så. Länken i Claes Sörmlands länk har samma gängor som vi har på svenska produkter.

Bild från länken på ebay:
_57.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Claes Sörmland skrev:
Är ingen rörkrängare men visst verkar det var så?

[länk]
Du har rätt, jag ringde till homedepot i USA och enligt honom har de ett annat tum mått på rör än vi i Sverige, men i Tyskland verkar de ha samma som oss :)

krilleman_215 skrev:
Visst är det så. Länken i Claes Sörmlands länk har samma gängor som vi har på svenska produkter.

Bild från länken på ebay:
[bild]
Kanon! låter lovande :)

Tumdimensioner på rörgängor utgår från rörens innerdiameter, men på rör i 1880-talets England...det är därför man blir så konfys när man mäter på gängorna med skjutmått. Yttermåtten är dock samma, rören har blivit tunnare på 130 år. USA har vad jag vet en egen standard, som vanligt.

Hey,

I am looking also for pipes/flanges parts as here in order to make my own industrial shelves as in the photo below: 2014-01-19-18.26.22_thumb.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Do we have any further update about where we can find those parts?

Thank you,

Mars

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.