24 857 läst ·
89 svar
25k läst
89 svar
Jag blir galen på rörmokaren!
Snarare 9...Nyfniken skrev:
Plus att om han idag påstår att han ska bli klar, åker efter 2 timmar och inte dyker upp igen på 9 arbetsdagar så hade även jag lackat ur ordentligt, om jag inte redan hade gjort det, vilket är högst troligt med tanke på historien....
Har han dykt upp ännu?
Rättelse: hade jag inte redan varit rejält urlackad hade jag definitivt lackat ur om han inte dykt upp mer idag, skit i de resterande 9 dagarna...
Ja han kom tillbaka efter 2 timmarT ToRy skrev:
NEJ! Och han har lämnat nån förbannad klocka här som ska mäta trycket så han lär ju komma tillbaka idag efter lunch som han sa. Idag ska det fyllas på med vatten sen är det väl klart antar jag och det tog tydligen några timmar så det orkade han inte igår när han var klar för dagen.H Holmspel skrev:
Det kallas provtryckning. Man skall alltid göra detta innan man tar ett nytt system i drift. Detta för att man ska veta att inte systemet läcker någonstans.Maarii05 skrev:
En provtryckning pågår i minst 2 timmar. Därför åker rörmokaren därifrån. För jag tror inte du är sugen att betala 2 timmar som han bara sitter och rullar tummarna heller?
Det var inte klockan jag brydde mig om utan att han lämnat den med tanke på att jag inte vela att han skulle komma tillbaka. Strul från start!T Tim Svensson skrev:
Det är tråkigt när det strular menMaarii05 skrev:
En provtryckning pågår i minst 2 timmar. Därför åker rörmokaren därifrån. För jag tror inte du är sugen att betala 2 timmar som han bara sitter och rullar tummarna heller?
Enligt han 1 timmeT Tim Svensson skrev:
Enligt LK som tillverkar detta systemet så är det glasklart med 2 timmar!
http://www.lksystems.se/globalasset...l-tryck--och-tathetsprovning-ifyllbar-pdf.pdf
Dessutom måste rörisen vara kvar 30 min så denne kan sänka trycket. Men under den tiden kan man ju med fördel städa.
http://www.lksystems.se/globalasset...l-tryck--och-tathetsprovning-ifyllbar-pdf.pdf
Dessutom måste rörisen vara kvar 30 min så denne kan sänka trycket. Men under den tiden kan man ju med fördel städa.
Nu har fakturan kommit och jag vill veta om detta känns rimligt i priser osv? Har ju som sagt var inte den bästa erfarenheten av hantverkare överlag så vill bara veta. Ska jag säga att vi kommer dra av 1000kr för den slangen vi skulle köpa som sedan inte behövdes? Och allt annat som fick lämnas tillbaka för den delen...