4 756 läst ·
21 svar
5k läst
21 svar
Ivt greenline, ska det komma vatten här?
hade en rörmokare ute idag, han sa att det var kärlet som var trasigt, blir bytt på torsdag. Hoppas det bara är det.J jonaserik skrev:Ökar trycket snabbt vid påfyllning så är kärlet gånget ( läck i blåsan ) Nu brukar det vara så att i VP så sitter kärlet riktigt illa till och kostsamt att byta, skit i det och sätt ett nytt kärl som kopplas varsomhelst på returen från värmesystemet och lått det gamla sitta kvar. Kanske finns en ventil för att tappa ur och då går det att koppla på där direkt och ha den ventilen öppen, i så fall tages vredet bort då exspantion inte får vara stängd.och hänes i ett snöre på ventilen.
Nu har jag bytt säkerhetsventilen men hur jag än gängade på den så hamnade utgången åt sidan, nu sitter den bara åtdragen för hand annars är utgången rakt åt vänster och då går inte plåtarna på pumpen på.
Förstår inte varför, försökte gänga på den olika ett tiotal gånger men den hamnade åt sidan hela tiden.
Hur ska man få den rakt neråt, nu körde jag lin runt gängan så verkar hålla tätt än så länge men tycker det är otäckt när man kan vrida den för hand.
Förstår inte varför, försökte gänga på den olika ett tiotal gånger men den hamnade åt sidan hela tiden.
Hur ska man få den rakt neråt, nu körde jag lin runt gängan så verkar hålla tätt än så länge men tycker det är otäckt när man kan vrida den för hand.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
IVT Greenline HT fel på Värmebärarpump?
Värmepumpar -
Återställa IVT Greenline C6 efter Ngenic Tune
Värmepumpar -
IVT Greenline C5 - smutsfilter
Värmepumpar -
Hur funkar det för vanliga människor? Ivt greenline ht plus.
Värmepumpar -
Trasig bergvärmepump IVT Greenline HT Plus med REGO 600. Det står CONLEGO CL83-0035 i displayen.
Värmepumpar