J jonaserik skrev:
Ökar trycket snabbt vid påfyllning så är kärlet gånget ( läck i blåsan ) Nu brukar det vara så att i VP så sitter kärlet riktigt illa till och kostsamt att byta, skit i det och sätt ett nytt kärl som kopplas varsomhelst på returen från värmesystemet och lått det gamla sitta kvar. Kanske finns en ventil för att tappa ur och då går det att koppla på där direkt och ha den ventilen öppen, i så fall tages vredet bort då exspantion inte får vara stängd.och hänes i ett snöre på ventilen.
hade en rörmokare ute idag, han sa att det var kärlet som var trasigt, blir bytt på torsdag. Hoppas det bara är det.

Kärlet var helt vattenfyllt så det är bytt nu, men verkar fortfarande komma som droppar ibland från säkerhetsventilen, antar att det inte ska komma något därifrån? Kanske är bäst att byta den med?

Nu har jag bytt säkerhetsventilen men hur jag än gängade på den så hamnade utgången åt sidan, nu sitter den bara åtdragen för hand annars är utgången rakt åt vänster och då går inte plåtarna på pumpen på.
Förstår inte varför, försökte gänga på den olika ett tiotal gånger men den hamnade åt sidan hela tiden.
Hur ska man få den rakt neråt, nu körde jag lin runt gängan så verkar hålla tätt än så länge men tycker det är otäckt när man kan vrida den för hand.

• Bytt säkerhetsventil oprofessionellt installerad, utgången vinklad åt sidan istället för nedåt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
richardtenggren
Du får väl lägga på lite mer lin då? :)

richardtenggren richardtenggren skrev:
Du får väl lägga på lite mer lin då? :)
Tyckte det var konstigt att man inte kunde få utgången neråt hur man än gjorde när den var helt ingängad.
Men är väl bara dra på massa lin som du säger så det går trögt i slutet.

Mycket lin så går det att backa lite utan att det läcker .behöver inte dras i botten då.

J jonaserik skrev:
Mycket lin så går det att backa lite utan att det läcker .behöver inte dras i botten då.
Har vågat backa den så den står rakt ner med linet jag hade på, känns ganska lätt att dra för hand men verkar inte läcka något så kanske ska ha det så.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.