Tillverkningsår 2003. Köldmedium R 407C, 1,0 Kg. Provtryck 33,8 bar. Elanslutning 400V N3 50Hz. Avsäkring eltillskott 6/9kW. Serienummer 0301432.
Defekt: Problem med expansionsventilen som skulle kosta 16kkr att byta, så jag köpte en ny IVT-pump istället. Menyer och allting fungerar som det ska, jag har filmer på hur det ser ut för den som är intresserad.
Rostfri.

Finns det något intresse eller bara att skrota?

• IVT2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K kenejd skrev:
Tillverkningsår 2003. Köldmedium R 407C, 1,0 Kg. Provtryck 33,8 bar. Elanslutning 400V N3 50Hz. Avsäkring eltillskott 6/9kW. Serienummer 0301432.
Defekt: Problem med expansionsventilen som skulle kosta 16kkr att byta, så jag köpte en ny IVT-pump istället. Menyer och allting fungerar som det ska, jag har filmer på hur det ser ut för den som är intresserad.
Rostfri.

Elektronikdelar går alltid att sälja, såsom display, kretskort mm.
REGO styrboxen har nog utgått som reservdel tror jag, så den är lite hårdvaluta.

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Tack för tips Iordi!
Finns i Norrtälje kan jag tillägga.

Visste inte att de kom i rostfritt, häftigt.

Instämmer om att speciellt styrboxen kan vara värd att avyttra, det vanligaste felen på den kan repareras.

Elvärmaren kanske man kan använda till nått annat.

K kenejd skrev:
Rostfri.

Är det en bergvärmepump? Fel på expansionsventilen (reglerventil för köldmediet) brukar väl innebära tömning, provtryckning och fyllning av köldmedium.
Och efterföljande provkörning. Så jag förstår att det kostar lite även om 16kkr låter mycket...
Tror det blir svårt att få avyttring för den tyvärr.

13th Marine 13th Marine skrev:
Visste inte att de kom i rostfritt, häftigt.

Instämmer om att speciellt styrboxen kan vara värd att avyttra, det vanligaste felen på den kan repareras.

Elvärmaren kanske man kan använda till nått annat.
Den rostfria modellen kostade 6 000 kr extra 2003, den var placerad i en grovingången som vi använder dagligen, så jag ville vi ha något lite snyggare att titta på. Så här i efterhand var det absolut värt det. 😊

Hoppas någon är intresserad, kul om den eller delar i vilket fall kan komma till användning.

Huddingebo Huddingebo skrev:
Är det en bergvärmepump? Fel på expansionsventilen (reglerventil för köldmediet) brukar väl innebära tömning, provtryckning och fyllning av köldmedium.
Och efterföljande provkörning. Så jag förstår att det kostar lite även om 16kkr låter mycket...
Tror det blir svårt att få avyttring för den tyvärr.
Ja, bergvärmepump, ersatt av en ny IVT, vet inte status om den är tömd på köldmedium, den frågan ligger hos installatören.

K kenejd skrev:
Den rostfria modellen kostade 6 000 kr extra 2003, den var placerad i en grovingången som vi använder dagligen, så jag ville vi ha något lite snyggare att titta på. Så här i efterhand var det absolut värt det. 😊

Hoppas någon är intresserad, kul om den eller delar i vilket fall kan komma till användning.
Hoppas den kommer till glädje för någon!

Vi pensionerade vår C9 från 2003 för snart tre år sedan, det gick så snabbt att jag inte tänkte på att spara delar.

• Gilla
kenejd
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.