Hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig att klura ut var påfyllnadsventilen sitter på min värmepump.
Har en IVT Airx med Airmodule E9 innedel. Trycket är nere på 0,5 bar men jag kan inte klura ut vilken som är påfyllnadsventil. Rörsystem och mätinstrument för en värmepump med ett tryck på 0,5 bar visat på mätaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detaljerad vy av kopparledningar och en mässingsventil, möjlig påfyllnadsventil för en värmepump.
Skapa konto
Värmesystem med kopparledningar och en avstängningsventil märkt "Avstängn".
Skapa konto

• Gilla
Benny Skogberg och 1 till
  • Laddar…
Lyckades klura ut vilken det var genom att googla och hitta reservdelar;) Om någon annan undrar så ser påfyllningsventilen ut som på bilden. Kopparledningar med påfyllningsventil och svart ratt, markerad med röd cirkel.
Skapa konto

• Gilla
Åsa Jo och 4 till
  • Laddar…
Uppskattat med svar!

Och lycka till med få upp trycket :)

• Gilla
Per Holmquist
  • Laddar…
N nedide skrev:
Lyckades klura ut vilken det var genom att googla och hitta reservdelar;) Om någon annan undrar så ser påfyllningsventilen ut som på bilden. [bild]
Ser likt ut på min, sitter ovanpå vvb.👍 Ett system av kopparrör och ventiler, etikett med text, tegelvägg, avstängningsanordning, installation för vattenstyrning.
Skapa konto

Kopparledningar, mässingsventil, svart knopp, etiketter "KV", "VV", cirkulationspump, teknisk installation, vägg, rörmokeri.
Skapa konto

(Manometer på "innedelen" i mitt fall)
Värmesystem, kopparledningar, manometer, vitt kabinett, betongvägg, installation.
Skapa konto

N nedide skrev:
Hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig att klura ut var påfyllnadsventilen sitter på min värmepump.
Har en IVT Airx med Airmodule E9 innedel. Trycket är nere på 0,5 bar men jag kan inte klura ut vilken som är påfyllnadsventil.[bild] [bild] [bild]

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.