Hej!
Vår luft/vattenpump har larmat och det står.
”Varning Z1 förångningstryck JR0 för lågt” Detta har hänt nu 2 ggr på 3 månader. Finns det någon med erfarenhet ang detta?
När jag går in på IVT:s hemsida så står det att man ska rengöra luftfiltret och att det finns en film på detta. Men det gör det inte. Har även läst manualen utan framgång. Vilket är luftfiltret och hur rengör man detta?
vet att det finns ett partikelfilter också (har kollat på filmen så vet hur man gör) men är osäker på vart det sitter…
Kan någon snälla hjälpa mig. Får panik.
Vår luft/vattenpump har larmat och det står.
”Varning Z1 förångningstryck JR0 för lågt” Detta har hänt nu 2 ggr på 3 månader. Finns det någon med erfarenhet ang detta?
När jag går in på IVT:s hemsida så står det att man ska rengöra luftfiltret och att det finns en film på detta. Men det gör det inte. Har även läst manualen utan framgång. Vilket är luftfiltret och hur rengör man detta?
vet att det finns ett partikelfilter också (har kollat på filmen så vet hur man gör) men är osäker på vart det sitter…
Kan någon snälla hjälpa mig. Får panik.
Redigerat:
Filtret sitter i ett av rören med avstängningsreglage ovanpå innedelen, stäng av flödet med reglaget (helst även strömmen till systemet) , öppna hexagon-locket moturs ta ut och rengör filtret, skruva tillbaks allt, sätt på flödet (och strömmen om den stängts av) ...
IVT AirModule - Rengöring av Partikelfilter:
Förångaren är "baksidan" på utedelen, ett kylbatteri med flänsar. Det kan vara smutsigt (spola av!) eller så har det byggt på för mycket is innan den avfrostar. Brist på köldmedium kan det också vara, men mindre troligt. Inget farligt larm.
Vilken AirX är det ni har? Det finns nämligen många olika storlekar på utedelen.
Hur gammal är er luftvattenvärmepump?
Var är anläggningen i Kiruna eller i Ystad?
Har ni temperaturer kring 0 grader och fuktig luft nu?
Med "luftfilter" kan de mena gallrer på utedelen där den suger in luft? Gallret är väl tänkt att fånga löv och annat skräp.
Här nedan urklipp ur installationsanvisningen, på 32 sidor.
Det finns även en användarhandledning, på 28 sidor.
Dessa hittar man på internet för nerladdning.
Det står inget om "luftfilter" i dem. Kanske det menas partikelfilter, för det nämns. Partikelfiltret sitter i radiatorreturledningen till utedelen, och partikelfilter ska tjäna till att filtrera bort smuts så det inte kommer in i utedelens värmeväxlare och försmutsar den.
Hur gammal är er luftvattenvärmepump?
Var är anläggningen i Kiruna eller i Ystad?
Har ni temperaturer kring 0 grader och fuktig luft nu?
Med "luftfilter" kan de mena gallrer på utedelen där den suger in luft? Gallret är väl tänkt att fånga löv och annat skräp.
Här nedan urklipp ur installationsanvisningen, på 32 sidor.
Det finns även en användarhandledning, på 28 sidor.
Dessa hittar man på internet för nerladdning.
Det står inget om "luftfilter" i dem. Kanske det menas partikelfilter, för det nämns. Partikelfiltret sitter i radiatorreturledningen till utedelen, och partikelfilter ska tjäna till att filtrera bort smuts så det inte kommer in i utedelens värmeväxlare och försmutsar den.
Redigerat:
Modell: HP AirO S Hydro 9
Installations år : 2019
Installations år : 2019
Klicka här för att svara



