Hej,

Är det någon som vet om det finns en förteckning över vad felkoderna på en IVT AirX betyder? Har hittat felkodslistor till vissa andra pumpar men inte just denna. Manualen lämnar ju en hel del att önska så där finns ju inget heller såklart?
Fick igår, medans jag körde en termisk desinfektion felkoden A01/5246 - kan det vara överhettningsskyddet?

Hej! Idag fick jag samma meddelande som du. Har du fått reda på vad koden innebär?

Även jag har nu fått A01/5246 kom ni fram till vad det berodde på?

Mattias Gröndahl skrev:
Även jag har nu fått A01/5246 kom ni fram till vad det berodde på?
Hej! Jag tror det berodde på att trycker var för lågt. Testa fylla på vatten så att mätaren kommer upp i 1 bar.

Har fått en felkod, vet nån om det är brådskande eller vad den betyder?
H01/5505
mvh

M
Gammal tråd, men har felkåd h1/5293 vad fan är det? Står inget i boken eller hemsidan heller?

Lågtryckslarm tror jag. Kolla att utedelen frostar av ordentligt och att fläkten snurrar som den ska.

M
useless useless skrev:
Lågtryckslarm tror jag. Kolla att utedelen frostar av ordentligt och att fläkten snurrar som den ska.
Nej den snurrar inte alls där ute, men det är även plusgrader så det finns ingen frost, typiskt att allt fel oftast ska inträffa på helgen så man inte kan få tag på leverantörer

M
Display på en enhet som visar "Aktiva larm", ett felmeddelande om för lågt förändringstryck och startdatum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Denna fattar jag inte heller, vad menas/vad göra?

M
Någon?

Lågt förångningstryck kan vara köldmediebrist, krånglande expansionsventil, trasig fläkt, krångel med avfrostning mm.

Återställ larmet och se vad som händer. Kolla så att fläkten snurrar igång när kompressorn startar.

M Zolt skrev:
Gammal tråd, men har felkåd h1/5293 vad fan är det? Står inget i boken eller hemsidan heller?
Hittade detta minns inte riktigt vad det betydde
H01 5293
Larm Z1 Lågtrycksgi- vare
Kontrollera om uteenheten är smutsig (särskilt förångaren och fläkten)
▶ Rengör uteenheten
Detta är från Bosch det är ju tillverkaren av maskinen

Det kan samlas skräp i avrinningshållet längst till höger som man får ta bort ibland

en gång hade det bildats is så att själva propellern satt fast mot det omkring
Då kan man ta en blodsprutande med varmvatten och spreja på isen, men nu är det ju inte så kallt ännu
Så det är väl inte det som gör att fläkten inte går runt

Redigerat:
D DumFråga skrev:
Hittade detta minns inte riktigt vad det betydde
H01 5293
Larm Z1 Lågtrycksgi- vare
Kontrollera om uteenheten är smutsig (särskilt förångaren och fläkten)
▶ Rengör uteenheten
Detta är från Bosch det är ju tillverkaren av maskinen

Det kan samlas skräp i avrinningshållet längst till höger som man får ta bort ibland

en gång hade det bildats is så att själva propellern satt fast mot det omkring
Då kan man ta en blodsprutande med varmvatten och spreja på isen, men nu är det ju inte så kallt ännu
Så det är väl inte det som gör att fläkten inte går runt
Ja, går inte fläkten runt så blir det lågtryck direkt. Vet inte om det hjälper med att spruta blod dock :crysmile:

• Haha
DumFråga och 1 till
  • Laddar…
M
Vi har ju haft den i 3månader, den är kliniskt ren, vart sitter förångaren?

M
Syns dessutom inget avrinningshål på insidan, det är en plåt skruvad där, när dom installerade maskinen sa dom att man inte behöver göra någonting förutom att rengöra den 1gång om året

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.