8 353 läst ·
17 svar
8k läst
17 svar
IVT 6 Geo600 - Låg retur
Sida 1 av 2
"Standardlarm 5918: volymsflöde för cirkulationspump PC0 för lågt".
På installatörs uppmaning har jag rengjort filtret, felmeddelandet kvarstår dock. Har bokad servicetid imorgon, men om någon här sitter på en högst trolig felorsak och lösning får jag tacksamt igång vp tidigare. Helt ny vp, installerad januari i år.
På installatörs uppmaning har jag rengjort filtret, felmeddelandet kvarstår dock. Har bokad servicetid imorgon, men om någon här sitter på en högst trolig felorsak och lösning får jag tacksamt igång vp tidigare. Helt ny vp, installerad januari i år.
Det var min första tanke, då jag har värmestopp på vp:n satt till 16 grader, vilket det cirka har varit utomhus sedan imorse när den började larma.useless skrev:
Radiatorerna står helt öppna, inga termostater där, utan har Ngenic med en trådlös inomhustermostat.
Det kan ju inte vara tänkt så att vp:n skall larma när temp går under värmestoppsnivån?
Nej, när den byter till sommarläge stannar cirkpumpen och då ska inget kunna larma.
Men det kan ju vara nån luftficka som blockerar flödet. När man fyller ett nytt system med vatten så innehåller det en del syre som måste luftas bort i omgångar första tiden.
Men det kan ju vara nån luftficka som blockerar flödet. När man fyller ett nytt system med vatten så innehåller det en del syre som måste luftas bort i omgångar första tiden.
Ja, blir till att pröva det, är inte gjort sedan vp-installationen. Jag har även haft radiatorer iväg på blästring/lackning under året och väntar fortsatt på installation av en radiator. Tack!useless skrev:
Hej! Jag har exakt samma problem, har IVT 600, 6 månader. Sköljt filter flera gånger, fyllt system ..kör alltid med öppna ventiler. Problemet löser sig vid varje omstart i ca 1-2 veckor, och kommer sedan tillbaka.
Jag ringde till firman som installerade och detta problematiken var tydligen ett känt problem hos IVT. De sa att man skulle starta om VP och så skulle problemet försvinna. Detta var Enwells kundtjänst som sa det enligt IVT.Z Zed skrev:
Jag ringde IVT som bekräftade att detta är ett känt problem och att man behöver ”skjuta in” en ny mjukvara, vilket installatören ska utföra. Jag har startat om pumpen, så försvinner problemet i någon vecka innan det uppstår igen.D Dashio skrev:
Jaha ska installatören göra det? Enligt installatören så skulle man bara starta om och när den har mottagning så skulle den hämta mjukvaran själv.Z Zed skrev: