Jag har en ivt 495 twin, som en rörläggare instalerat i ett nytt hus. Han har oxå instalerat 2 toaletter 1 handfat en tvätthov 4 morablandare, 2 morablandare dusch + att han dragit vvs i huset. på nedervåningen har vi slingor i golvet, och på övervåningen har 7 element av olika storlek. huset är på ca 180 kvm suteräng.
För detta begär han 146000 + moms.
arbetet är redan utfört men sedan vi inte fått någon specification på vad han tar betalt för har vi inte betalt för den sista fakturan. Andra saker är tex att värmen på övervåningen inte fungerade och vi ringde till honom , men han upplyste mig om att han inte viste för att han inte brukar instaera ivt utan andra märken. han sa till oss att vi skulle läsa manualen eller ringa ivt.
andra saker är vi har ingen överenskomelse med honom det gick genom snickaren, och till den sista räkningen kom han med (som han sa kopior på orginal räkningarna) men dessa var överstrukna och ändrade sifror på.
systemet fungerar nu efter lite råd från andra men det verkar försvinna vatten eller vad det nu är i expansinskärlet, men vi har beställt en annan rörläggare som kan detta till oss.
Nu undrar jag vad olika kostnader är ? ivt pannan element installation ( borrningen har vi betalt separat 18000kr) !
skulle vara tacksam för all information !!!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.