Halloj. Har en pump från 2010 i sommarstugan. Genom åren har den under årets kalla hälft haft egenheten att när vi har kommit till stugan så har det inte funnits något varmvatten. Inga larm. Efter en stunds planlöst mixtrande (titta på menyer, luftat,kanske startat om, tryckt på övertempåterställningen (har dock aldrig kännt något klick)) så har det hoppat igång o så har det funkat tills nästa gång. Har tidigare haft rep här utan att hitta något fel. Han sa att vi kanske får byta styrkort om det fortsätter, men det kändes mest som en vild gissning.
Nu har det hänt igen, men nu verkar jag inte få igång den. Har nu startat om, rengjort fläkten, kollat förångardräneringen, men den ger inget varmvatten, utan har kört med elpatron.

Har nu noterat värden under 45 min då kompressorn har jobbat:
GT1 29,5 (29,7) oförändrat under 45min
GT2 0,6
GT3:1 44,1 sjunkande till 43,4
GT3:2 41,7 sjunkande till 40,5
GT3:3 31,8 ökande till 32,0
GT6 61,1 62,1 60,6 54,6

Kompressorn går och man kan känna att röret som går ner till kondensorn är varm, men inte het. Får känslan av att flödet är svagt eftersom vattnet inte värms även om GT6 säger att det produceras värme.
Något jag noterade när jag höll på o felsökte var att när jag öppnade överdelen och undertrycket försvann så gick GT6 upp till över 80grader.

Någon som kan ha något tips? Är det något som kan hänga sig i kompressorkretsen som inte ger larm?

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.