:thinking: Router, kablar och grenuttag i ett IT-skåp, ej färdigt arrangerat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad tycker ni om mitt it-skåp?:thinking:
Skarvdosan ser ut som nåt fr. Kjell & Co.
Klumpig är den och ger minimalt med plats till router och switch.
Är detta verkligen en ok fast installation?

Nåt sånt här får det bli ( ej färdigt).
Oorganiserat it-skåp med en router, switch och annan nätverksutrustning trångt monterade på en vägg.
Skapa konto

Det är tur att grejerna är så kompakta!!!

• IT-skåp med router, skarvdosa och kablar mot perforerad bakgrund, ej färdig installation.
    Skapa konto
  • IT-skåp med router, switch och olika nätverkskomponenter i en kompakt installation.
    Skapa konto
En skarvdosa är inte ok som fast installation i mina ögon men är den fast monterad eller ansluten med stickpropp

Varför bygger du dom inte på höjden?
Jag förstår inte varför folk tycker det är en bra idé med såna små skåp. Efter några år brukar det se ut som kriget i dom.

M Mats skrev:
En skarvdosa är inte ok som fast installation i mina ögon men är den fast monterad eller ansluten med stickpropp
M Mats skrev:
Den är fast monterad. Man kan få skåpet med 4 eluttag i stället för i vä. halvan av patchpanelen , vinklade nedåt. Om man beställer den varianten......

X xLnT skrev:
Jag förstår inte varför folk tycker det är en bra idé med såna små skåp. Efter några år brukar det se ut som kriget i dom.
X xLnT skrev:
Bra ide! Tänkte aldrig på att sätta dem så. I så fall skulle switchen kunna sitta på ryggen av routern och patchkablarna vara lättare att få i. Med reservation för värmefaktorn: switchen blir rätt varm som den är.....
Nå nu löste det sig i alla fall med några millimeter till godo!
Byggbolagen tänker väl att alla kör med wifiroutrar och bara ska ha en mediafördelare i skåpet.

Vi har nog samma skåp.

• Öppet elskåp med nätverksutrustning och kablar, inklusive en switch med lysande indikatorlampor.
    Skapa konto
A Andy78 skrev:
Vi har nog samma skåp.
Ja väldigt likt, men bättre lösning på eluttagen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.