Vad betyder det om det rinner kallvatten ur varmvatten kranarna?? Är en liten stråle som kommer överallt i huset, utom tvättstugan där det är helt dött i vbägge kranarna. Börjar proppen lösas upp då?? :S

Rinner det konstant eller handlar det om en "skvätt? Om det rinner konstant så tyder det ju på att det kommer fram vatten eller att det i vart fall finns smält vatten i rören eller beredaren.
Om det bara kommer en "skvätt" och sedan inget mer på ett tag verkar det mer som om det smälter lite i den varma änden av proppen. Om några rör i varmvatten systemet går i oisolerade utrymmen och ni har haft en liten, eller ingen, förbrukning så kallnar det ganska så fort. Jag hade börjat med att lokalisera de rör och försöka att känna på dem, är de iskalla så är det ett bra ställe att börja värma på.

Lycka till.

det rinner konstant ur dom.
proppen till tvättstugan är löst av min sambo som är uppe på vinden med en hårtork. ;) Dock kommer det inte längre något varmvatten ur varmvattenkranen i tvättstugan längre, gjorde det i början då det släppte. Antar att varmvattnet i beredaren är slut då...?
Mannen försöker nu lokalisera den andra proppen som vi då måste ha. vi har haft en helt normal förbrukning på samtliga rör, vaknade en morgon bara av att det var helt dött i tvätten o ingen v vatten funkade. Efter snöovädret blev det..
Svårt att följa rören då vi inte har en blekaste hur det är upplagt eller byggt. Men får fortsätta försöka!

Låter som om det är stopp in till varmvattenberedaren och således slut i beredaren. När ni lyckas lösa resten av proppen/arna så kan det vara så att varmvattenberedaren har löst ut och kan behövas återställas.

Hej,

jag har ett liknande problem vad menar du med att "varmvattenberedaren kan behövas återställas". Jag ser ingen sådan knapp på min vattenberedare. Det går i för sig att stänga elen till den.

Hej,
Jag har också problem med vattenledningarna... Det rinner sakta ur både varm och kall kranarna. Om jag väntar en stund efter vattnet sinat, kan jag få en ny skvätt. Ska jag fortsätta att tappa ur vattnet? :S
Kan ev propp tina själv av förhöjd inomhustemperatur el måste jag ringa efter röris ??

Jag är nybliven husägare och har ingen erfarenhet att luta mig mot :blushing:

Tur att det finns gott om snö som jag kan värma på spisen d^_^b

Jag har haft stopp 3 gånger denna vinter på varmvattnet till diskbänken. Vattenledningen går i kanal i golvbjälklagret, från varmvattenberedaren till varmvattenkranen är det ca 5 m.
Kan man ansluta en värmekabel "Frostvakt" i varmvattenröret prmanent?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.