Planeringen skrider frammåt! Bara metern snö utanför smälter bort så kommer bygget igång. Har nu bestämt mig för Träbyggarnas modell Huvön som har en bastudel med trallgolv och en relaxdel med vanligt trägolv. Att inte isolera basutdelen känns fullt naturligt men ska man isolera golv och tak i relaxdelen? Temperaturväxlingarna kommer att vara extrema då den ska användas året om. Frigolitisolering i golvet kanske? Bara isolera lite så det ungefär motsvarar väggarnas planktimmer på 45 mm. Vill ha konstruntionen så enkel och bekymmersfri som möjligt.
Mycket att tänka på!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.