Hej!
Jag ska ev. bygga en liten vägg för att stänga ute ljud från en industrifläkt på ett tak. Väggen kommer då stå intill fläkten, ca 100x100cm
Vet ej ännu vilket byggsätt som är läpligast men har fnulat på att göra i trallvirke och isolering.
Bör jag borra större hål 5x5cm sidan mot fläkten så den absorberar ljudet bättre? Eller skall jag lägga trallvirket som en "Omlott"-panel så jag får en ojämn yta?
Vilken typ av isolering kan man ha som är tålig mot väta o inte för dyr? (ifall väggen inte blir helt sluten mot väder)
(stora håler är till för det stora fläktröret. Det är bara en vägg som skall byggas och som jag visar fram o baksida på)