Du har helt rätt..! Men det förutsätter att du räknar med att bo i "bara" några år i ditt hus för att sedan sälja..
Många bygger nog för att bo i huset hela livet.. säg 40 år.. på dessa 40 åren så bör du väll ha tjänat in på den extra isoleringen? I ren energi besparing..
Sen vet vi ju inte om huset änns kommer att stå kvar om 40 år.. en ny motor väg, krig, flygplats, osv..
Om 40 år har du ett gammalt hus, där läge, utsende, underhåll & Tomt ger mycket mer änn nån Kvm hit o dit..
Men om man säljer efter några år bara så har man inte hunnit tjänat in dom pengarna på isoleringen ännu = ren förlust.