Igår kväll upptäckte jag en sak som bör hamna i kategorin byggblunders etc. Jag byggde till snickeriet med 28m2 sommaren -21. Hann precis klart invändigt innan en massa jobb rullade in. Igår skulle jag upp på loftet i ladan för att leta lite glas (har massa gamla fönster där) och möttes av en jävla massa säckar 220mm rockwool. Jag har helt enkelt glömt att isolera detta

Det är ju fan helt galet, förra vintern passerade alltså med 28m2 oisolerat tak. Detta ska ju naturligtvis isoleras pronto, men är det ngn av er energisnillen som kan räkna ut, eller rättare sagt berätta för mig på ett enkelt sätt vad det innebär i energiförlust med 0 vs 220mm isolering på dessa m2? Bara av nyfikenhet. Om ngn undrar om det var kallt förra vintern eller är det nu så är svaret nej, har alltid ca 18-20 grader i snickeriet, vi har 3st mkt bra llvp varav den ena sällan ens är igång.. Vi har -14 ute här nu, så ett slöseri med el är det ju naturligtvis och det är inget jag vill stödja, men det som är gjort kan jag inte göra ogjort tyvärr. Rövskalle
