Nu börjar det dra ihop sig till slutbesiktning av vårt hus.
En av de mer allvarliga anmärkningarna vi kommer att göra har att göra med golvvärmen.
Vi har vattenburen golvvärme ingjutet i plattan. Av olika skäl skar entreprenören bort ca 10 cm av isoleringen som finns i ytterkant på plattan. Gäller ensträcka om 4 meter.
Som amatör antar jag att isoleringen har en funktion, till exempel för att minska energiläckage.
Nån som har kunskap om detta?
Är det rimligt att begära en funktionsgaranti och att en konsult mäter upp läckaget nån kall vinterdag?
Kan man mäta läckage och energiförluster av denna typ?
Tacksam för uppslag.