Har hört att man inte skall ha plast innanför isoleringen om det inte är ca +18 grader året om. Det skall finnas någon papp/plast som andas. Jag hade tänkt att ha det så här utifrån och in:panel, papp,iso.,plast, skiva/gips.Kommer dock inte ha det uppvärmt denna vinter. Råd?!
 
Skippa plasten bara, du behöver inget annat där - sen kan du köra på. Glöm inte luftsplat mellan panel och vindpappa (utifrån) bara.

Så har jag gjort iaf - efter att ta samlat in råd från olika håll - jag har kört 6 grader vintertid, men skall kallställa huset framöver (har bla byggt vattensystemet för detta med tömmningsfunktion och lutning...)
/K
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.