Hej jag har gjutit och murat med leca ett fundament för murstocken i ett gammalt hus. Jag har även gjort golvbjälklag (trossbotten) och lämnat ca 4 cm runt om fundamentet. Jag har spikat bräda på undersidan av golvbjälkarna så det är tämligen tätt runt murstocksgrunden. Vad ska jag använda för isolering där? Jag tänker att det borde vara något som inte är kapillärsugande eller funkar kutter/sågspån?
 
Eller kan jag använda asfaltprimer för att göra virket fukttåligt?
 
Om jag förstår dig rätt så blir det som ett fack ovanför brädan mot murstocken?
Jag skulle göra en putsning med lera så det blir lufttätt men tillåter fuktvandring. Hela facket kan fyllas med lera eller så häller du i Perlite efter att du putsat. Lecakross kan du också hälla i om du har kvar av lecan.
 
  • Gilla
Turee
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.