Hej!
Vi lägger om marksten just nu och jag upptäckte att det endast ligger vanlig isolering mot grunden. Bör jag ta bort detta och sätta frigolit? Det finns ingen källare och inga fuktproblem, och någon annan dränering kan inte göras nu eftersom markstenen ska på plats på måndag.
Tack!
Vi lägger om marksten just nu och jag upptäckte att det endast ligger vanlig isolering mot grunden. Bör jag ta bort detta och sätta frigolit? Det finns ingen källare och inga fuktproblem, och någon annan dränering kan inte göras nu eftersom markstenen ska på plats på måndag.
Tack!
Markskiva där kanske den som kallades för elefantmatta , suger åt sig vatten som en tvättsvamp och då blir det fukt i grundmuren, har du möjlighet byt till en frigolit eller helst pordrän och sätt en platonmatta ytterst mot jord och grus. Då behövs en översida som ett fönsterbleck så inte vatten kommer mellan platon och grund, det gäller att ha grundmurar torra så gott det går
Klicka här för att svara

