1 434 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Isolering grund innan betongplatta
Hej, vi håller på bygga ett extra rum (ca 14 kvm) på den befintlig altan som kopplat direkt till huset. Idag finns det grusgrund på altan. Behöver vi lägga makadam innan frigolit? Övan på frigolit, ska vi lägga på vatten golvvärmen och sen 10-15 cm tjock betongplatta. Hur tjock frigolit behöver det? Räcker det med 15 cm frigolit?
Självbyggare
· Stockholm
· 8 591 inlägg
Finns det redan grus så är det ju i princip detsamma som "makadam" skulle jag säga. Så så länge det är tillräckligt dränerande bör det ju funka.C catting99 skrev:Hej, vi håller på bygga ett extra rum (ca 14 kvm) på den befintlig altan som kopplat direkt till huset. Idag finns det grusgrund på altan. Behöver vi lägga makadam innan frigolit? Övan på frigolit, ska vi lägga på vatten golvvärmen och sen 10-15 cm tjock betongplatta. Hur tjock frigolit behöver det? Räcker det med 15 cm frigolit?
Klicka här för att svara