Vi har nyligen köpt ett hus där de tidigare ägarna tagit bort tidigare nedkast till inmurat sopskåp. När de ”satt igen” hålet har det varken isolerats eller tätats något vidare vilket medför drag i köket och bland köksskåpen.
Det man ser på bifogad bild är inifrån sopskåpet på utsidan och rätt in till diskmaskinen. Det har lagts fogskum på en masonitskiva som skruvats fast utifrån.
Jag har tryckt in lite isolering men det hjälper ju inte mot draget.
Hur hanterar jag det här på bästa sätt?
 
  • Utsikt genom ett hål i väggen, isolering syns, inre strukturer av byggnadsexponering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.