Godkväll
har ni varit med om någon sådan isolering som på bilderna? Med svarta prickar på pappret. Ser ut som lim som ska hålla isolering mot pappret, eller har jag fel? Mögel ? 🫣
har ni varit med om någon sådan isolering som på bilderna? Med svarta prickar på pappret. Ser ut som lim som ska hålla isolering mot pappret, eller har jag fel? Mögel ? 🫣
Självbyggare
· Stockholm
· 8 583 inlägg
Ser ut som den vanliga isoleringen på rulle med pappbaksida, men sen har antagligen ngt använts på pappen (eller spillts) som har möglat fläckvis. På den första bilden såg resten av isoleringen inte heller så kul ut, så det verkar vara ett angrepp i stort ? :/Sherlock Holmes skrev:
Tycker verkligen att det inte ser ut som mögel.
Speciellt som det svarta ser ut att gå i ränder och kanterna är helsvarta, som mer stämmer överens med lim eller någon behandling.
Hur ser resten av utrymmet ut? Är det mögel lär inte trä och gips klarat sig så bra heller.
Speciellt som det svarta ser ut att gå i ränder och kanterna är helsvarta, som mer stämmer överens med lim eller någon behandling.
Hur ser resten av utrymmet ut? Är det mögel lär inte trä och gips klarat sig så bra heller.
Tack för ditt svar.klaskarlsson skrev:
Det ser ut som att det är någon typ av lim mellan isoleringen och pappret, som i sin tur ger upphov till prickar som syns på andra sidan.
Om det rör sig om ett angrepp? Min novisa läsning säger tvek på den. Reglarna ser intakta ut, baksidan av gipsskivan känns hel och det finns inga tecken på vare sig lukt eller fukt.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 583 inlägg
Det är ju skönt, var lite svårt att se men på första bilden såg isoleringen mörk ut, men det var kanske bara i skarven.Sherlock Holmes skrev:
Tack för ditt svar.
Det ser ut som att det är någon typ av lim mellan isoleringen och pappret, som i sin tur ger upphov till prickar som syns på andra sidan.
Om det rör sig om ett angrepp? Min novisa läsning säger tvek på den. Reglarna ser intakta ut, baksidan av gipsskivan känns hel och det finns inga tecken på vare sig lukt eller fukt.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 583 inlägg
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 808 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 808 inlägg
Tror inte på mögel. Luktar det något? Det första jag tänkte på var tjära som man ju fortfarande använder i t ex hydreringspapp för att få fuktskydd. Klumpbildningen kan bero på något mindre lyckat recept.
Klicka här för att svara