Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snickarfirman som har mångårig erfarenhet av trygghetsvakten berättade för mig hur vi ska sätta igen takfoten. Dock tänkte jag efteråt att han missade nåt, eller om han tog det förgivit. Men sa att jag skulle ta vindpapp och vika ner i varje fack och sedan trycka ner stenull.
men jag tänkte nu efteråt att det borde vara hälsosamt att ha en luftspalt under denna lösning, så inte vindpapp och isolering ligger direkt mot råsponten som går ut i det Fria.
Förövrigt så sätter vi igen med en grundmålad planka utifrån med.
är jag rätt på det?
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Möglet finns uppe på nockvinden. Sen ska jag inte säga att det är jätte svart, men bra mycket vitmögel. Detta ska saneras. Sen har vi även fått mekanisk frånluft ventiler installerade och ett gäng friskluft med.
så problem finns. Dock inte i kattvinden.
så problem finns. Dock inte i kattvinden.
det är väldigt vanligt med svart och vitmögel på kallvindar.O Omega_Zero skrev:
Kan du inte behandla möglet och se hur ventilationen fungerar? Utvärdera det innan du köper något för massa pengar.
Bara ett tips
Jo jag vet, dock tänker jag så att jag inte vill dubbel sanera, för då kunde jag lagt dem pengarna på trygghetsvakten från början. Så jag safer med att skaffa både hängsle och bälte här. Även om det kanske skulle gått bra.
Den har tuggat på nu ca 5 år o ingen återfall av mögel, o torr vind. Jag betraktar dess närvaro på vinden som ett bra komplement efter en fullgod ventilation i bo delen.M MadSystem skrev:
I krypgrunden håller jag fast vid köra på en avfuktare från coroventa. Eftersom placeringen av vårat hus är halv bra.
Tack för svaretO Omega_Zero skrev:
Vid en omläggning så görs sällan jobben enligt AMA och det är inget krav. Så som snickare. har gjort är klart godkänt och du behöver inte komplettera med ytterliggare en fotplåt. Huvudsaken att pannan pekar ut ca 1/3 över hängrännan och att du har fotplåt under pannan för att förhindra slagregn och löv. Synd bara att dem lämnade gamla pappen så den syns.O Omega_Zero skrev:[bild] Vi ska installera en trygghetsvakt vind inom kort och för att den maskinen ska funka korrekt så krävs det att vi sätter igen takfoten.
Snickarfirman som har mångårig erfarenhet av trygghetsvakten berättade för mig hur vi ska sätta igen takfoten. Dock tänkte jag efteråt att han missade nåt, eller om han tog det förgivit. Men sa att jag skulle ta vindpapp och vika ner i varje fack och sedan trycka ner stenull.
men jag tänkte nu efteråt att det borde vara hälsosamt att ha en luftspalt under denna lösning, så inte vindpapp och isolering ligger direkt mot råsponten som går ut i det Fria.
Förövrigt så sätter vi igen med en grundmålad planka utifrån med.
är jag rätt på det?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden