Hej, har haft in ett "proffs" för att installera kall/brine-sidan på min värmepump då jag vill att allt skulle vara korrekt. Efter att ha kollat noggrannare på vad dom gjort inser jag att dom inte isolerat rören (för kallsidan) som går genom bjälklaget (som är av trä och fullisolerat med gulfiber).

Dom har erbjudit att komma och skumisolera nu i efterhand. Är det en fullgod lösning ? (ångspärr ?) Vilka är egentligen branchreglerna ?

/Fredrik
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.