Hej.
håller på att byta ut mina nuvarande rör i källartaket och är lite frågesam vilken isolering som ”krävs”. Framför allt vid kallvatten. Jag har i dagens läge monterat dessa:
Räcker detta för att hålla nere tempen på kallvattnet?
jag är ute efter isolering till värmerören som hänger i taket lika så. Men kollade på dessa för utseendets skull.
Räcker dessa, är 2 cm isolering? Och frågan är ska man använda likadana till kallvattnet?
@Krilleman en av många som alltid brukar ha nyttig info . Vad rekommenderar du för en privatperson?
mvh Andreas
håller på att byta ut mina nuvarande rör i källartaket och är lite frågesam vilken isolering som ”krävs”. Framför allt vid kallvatten. Jag har i dagens läge monterat dessa:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Räcker detta för att hålla nere tempen på kallvattnet?
jag är ute efter isolering till värmerören som hänger i taket lika så. Men kollade på dessa för utseendets skull.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Räcker dessa, är 2 cm isolering? Och frågan är ska man använda likadana till kallvattnet?
@Krilleman en av många som alltid brukar ha nyttig info . Vad rekommenderar du för en privatperson?
mvh Andreas
Jag håller på och byter några rör och kommer ställas inför samma problem. Har köpt hem ett par armalok för att testa att isolera en bit och som jag tycker verkar kunna bli tillräckligt "snyggt", men jag undrar hur man ska göra vid skarvarna, har inte hittat någon tejp för detta. Även böjarna undrar jag över, ska de tejpas eller limmas?
Alltså, typiskt, jag kollade efter tejp bara för ett par veckor sen utan att hitta och jag har verkligen letat på deras hemsida. De måste nyligen lagt till den. Eller är jag blind...S Sandman88 skrev:
Jag har även ett rör som är 2mx15mm jag skulle vilja isolera. De har inte isolering för 15mm, så min tanke var att på den korta sträckan ta samma isolering som för 20-22 och ta en bit dubbelhäftande tjockare skumplast tejp eller skala en bit plast från ett prisolrör och sätta på ett par ställen för att få isoleringen att sitta ok...
Klicka här för att svara