Hej bästa forum,

Mitt hus ligger i södra östra delen av Sverige och byggdes 1840. Det är 1,5 våning. Jag renoverar vårt sovrum, eftersom det var för litet med låg huvudhöjd.

Renoveringsarbete i sovrum med öppet tak, verktyg på golvet och ett fönster som ger ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Person i ett orenoverat sovrum tittar ut genom fönstret under tjocka, blottade takbjälkar.
Skapa konto

Interiör på ett renoveringsprojekt med synliga gamla träbjälkar och nya oljepaneler monterade på taket.
Skapa konto

Delvis isolerat tak med synliga grova balkar, oljepanel och påbörjad installation av vit takbeklädnad i ett renoveringsprojekt.
Skapa konto

Förra gången det renoverades var jag på 1950-talet. snälla titta på bilderna. Min fråga handlar om taket. när jag öppnade den helt från insidan hade jag 20 cm tjocka balkar i sluttningen. Jag satte oljepanelen först på hela taket för luftcirkulationen. Jag har nu cirka 17 cm tjocklek kvar för isolering. hur snävt ljud jag satte dem?

Renoverat sovrumstak med synliga balkar, oljepaneler och blå plast för fuktspärr.
Skapa konto

Efter isolering kommer jag att placera den blå plasten på bilden för att skydda rummet mot fukt.

Sluttning med tjocka balkar, blå plastfolie och vit takbräda för renovering av lågt sovrumstak.
Skapa konto

Jag vill lägga upp allt med det vita takbrädet på bilden. ska jag sätta glespanel och skruva in det vita taket i det? eller kan jag skruva det vita kortet direkt i den blå plasten och balkarna? utmaningen är huvudets höjd.

Delvis öppet tak i ett sovrum under renovering med träbalkar och en vit takbräda nära en blå fuktspärr.
Skapa konto

• Renovering av sovrum i hus från 1840, exponerade balkar och oljepanel förberedda för isolering.
    Skapa konto
  • Renoverat sovrums tak med synliga balkar, oljepanel och isolering under arbete.
    Skapa konto
  • Etikett på en isoleringsprodukt från Paroc med produktdetaljer och dimensioner.
    Skapa konto
  • Renovering av sovrum med synliga isoleringsbalkar, träreglar och blå plastfolie i förgrunden.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
V70pappa
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.