6 854 läst ·
7 svar
7k läst
7 svar
Isolering av altandörr
Hej!
Har lite problem med kallras vid en altandörr (med förnsterspegel i nedre delen). När vi tvättat fönster så har jag noterat att det inte finns någon isolering i "tom rummet" i den nedre delen, skall det vara så? Är med veten om att luft isolerar men kan man göra det effektivera genom att sätta in tex en frigolitskiva, får plats en som är ca 30mm tjock.
Har lite problem med kallras vid en altandörr (med förnsterspegel i nedre delen). När vi tvättat fönster så har jag noterat att det inte finns någon isolering i "tom rummet" i den nedre delen, skall det vara så? Är med veten om att luft isolerar men kan man göra det effektivera genom att sätta in tex en frigolitskiva, får plats en som är ca 30mm tjock.
Ja, det är ”isolering” i nederdelen. Min dörr har slagit sig och skivan har lossnat på utsidan. Där sitter en supertunn, 2-3 mm frigolitskiva. Innanför dessa skivor sitter en aluminiumplåt (som säkert är till för säkerheten men som sannolikt också leder kylan. Det är ganska kallt på dörren vintertid...P petlin90 skrev:
Tänkte att jag skulle fixa till det hela med en ny frigolitskiva och ny board eftersom den gamla har slagit sig. Problemet blir att fästa boarden eftersom det ju inte finns något att fästa den i.
Ny altandörr köper jag inte! Någon som har ett tips på lösning?
Tänkte att jag skulle fixa till det hela med en ny frigolitskiva och ny board eftersom den gamla har slagit sig. Problemet blir att fästa boarden eftersom det ju inte finns något att fästa den i.
Ny altandörr köper jag inte! Någon som har ett tips på lösning?
ett par bilder hade underlätta om ev lösning
Ny altandörr köper jag inte! Någon som har ett tips på lösning?
ett par bilder hade underlätta om ev lösning
Bodil, tack för infon, jag kommer nog att isolera medBodil T skrev:
Ja, det är ”isolering” i nederdelen. Min dörr har slagit sig och skivan har lossnat på utsidan. Där sitter en supertunn, 2-3 mm frigolitskiva. Innanför dessa skivor sitter en aluminiumplåt (som säkert är till för säkerheten men som sannolikt också leder kylan. Det är ganska kallt på dörren vintertid...
Tänkte att jag skulle fixa till det hela med en ny frigolitskiva och ny board eftersom den gamla har slagit sig. Problemet blir att fästa boarden eftersom det ju inte finns något att fästa den i.
Ny altandörr köper jag inte! Någon som har ett tips på lösning?
mineralull som Åsa tipsa om. Skall bara göra lite tempmätningsr först.
Klicka här för att svara
