C Christoffer_C skrev:
Ju mer jag läser desto mer blir jag osäker. Verkar ju inte som att man ska plast överhuvudtaget om det är under 200mm isolering och man förväntar sig att det kommer periodvis vara svalare inne än ute och tvärtom.

men som jag tolkar dig så plastar jag väggar tak golv utom den befintliga väggen som jag tätar inloppet under panelen för att luft inte ska röra sig för mycket?
Ja du plastar alla väggar som vätter mot ute!
Samt tätar luftspalten så att uterummet blir lufttätt undantag ventilation som du kan använda ett eldrivetventilerande aggregat med värmeväxling eller Luftvärmepump med två innomhusdelar för att få ekonomi med ständig värme
Det finns en allternativ metod men då måste du använda diffusionsöppen isolering!
Tex returfiber av cellulosa
Då behöver du ingen plast utan bara membran och ev läckage blir inte lika skadliga

Tack! Då kör jag nog på utifrån det arbetssättet. Nu ska bara bygglovet färdigställas så blir det till att ösa på innan sommaren. :)
B byggarätt skrev:
Ja du plastar alla väggar som vätter mot ute!
Samt tätar luftspalten så att uterummet blir lufttätt undantag ventilation som du kan använda ett eldrivetventilerande aggregat med värmeväxling eller Luftvärmepump med två innomhusdelar för att få ekonomi med ständig värme
Det finns en allternativ metod men då måste du använda diffusionsöppen isolering!
Tex returfiber av cellulosa
Då behöver du ingen plast utan bara membran och ev läckage blir inte lika skadliga

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.