Hej!

Vi har ett garage med förrådsdel där vi nu isolerat förrådsdelen med 125mm stenull. Garaget är fortfarande oisolerat. Vi kommer placera ett element i förrådsdelen och hålla en temperatur på 5-10grader för att kunna förvara färg med mera i förrådet året om. Min fråga till alla er kunniga därute är hur jag ska sätta ventilation i förrådet på bästa sätt? Märktes direkt att det blev kondens på insidan av rutorna i förrådet när vi hade elementet igång ett par dagar för att färgen skulle torka snabbara efter vi målat så ventilation antar jag är ett måste.

Bifogar en ritning på hur det ser ut. Räcker det att sätta ett tilluftsdon? Behöver man fler? Vart sätter jag dom bäst?

Mvh J Enkel ritning av ett garage uppdelat i oisolerat och isolerat förråd, betecknat med text och dörrsymboler, samt ett fönster markerat i förrådet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En ventil på övre väggen närmast garaget (väggen utan dörr o fönster) borde vara en ok placering. Det är dock en frånluft du åstadkommer för att evakuera fuktig luft.

• Gilla
Janne82
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
En ventil på övre väggen närmast garaget (väggen utan dörr o fönster) borde vara en ok placering. Det är dock en frånluft du åstadkommer för att evakuera fuktig luft.
Tack! Kan ju börja med det och se. Bör den sitta närmre väggen mot fönster eller närmre väggen mot garage eller spelar det ingen roll?

Mvh J

Det spelar mindre roll. Tänk att dörrar o fönster är tilluft, frånluftdon placeras i förhållande till dessa så att så stor yta som möjligt ventileras.

• Gilla
Janne82
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.