3 093 läst ·
13 svar
3k läst
13 svar
Isolerande förmåga fönster jmf vägg
Men i detta fall finns det i standadrsortiment.larsbj skrev:
Väggelement finns i 50mm som standard och har u-värde ca 0,8
Isolerkasetter finns i 52mm som standard och har u-värde ca 0,4
Väggelement behöver i regel vara dubbelt så tjocka för att uppnå samma isoleringsgrad.
Sen finns krypton och 4-glas eller fler, men då är det ej standard.
Jag menade att det inte används i vanliga applikationer.sblixten skrev:Men i detta fall finns det i standadrsortiment.
Väggelement finns i 50mm som standard och har u-värde ca 0,8
Isolerkasetter finns i 52mm som standard och har u-värde ca 0,4
Väggelement behöver i regel vara dubbelt så tjocka för att uppnå samma isoleringsgrad.
Sen finns krypton och 4-glas eller fler, men då är det ej standard.
Och att snacket om att det är lika bra är vilseledande, och nåt dåligt argument för att få ha mycket glas, fast det är förkastligt ur energisynpunk.
Det är inte ens tillåtet att bygga med så dåliga väggar.sblixten skrev:Men i detta fall finns det i standadrsortiment.
Väggelement finns i 50mm som standard och har u-värde ca 0,8
Isolerkasetter finns i 52mm som standard och har u-värde ca 0,4
Väggelement behöver i regel vara dubbelt så tjocka för att uppnå samma isoleringsgrad.
Sen finns krypton och 4-glas eller fler, men då är det ej standard.
Vad är det som inte används i vanliga applikationer...isolerkasetter eller byggelement eller något annat?larsbj skrev:
Klicka här för att svara