Hej!
Jag bygger en lägenhet på vinden och har isolerat upp ca 50% av råvinden enligt konstens regler med luftspalt och ventilationsgaller utmed nock. Resten av vinden är gjord tidigare och är inte gjord med ventillationspalt etc. Jag har även satt en en fuktstyrd badrumsfläkt i det nygjorda badrummet.
Min oro är om det kan bli problem med fukt i den "felgjorda" delen och om jag kan lösa det med att sätta in en luftavfuktare (enklare än att göra om all isolering, skivor etc).
Det borde ju minska problemen med fuktig luft som vandrar ut i bjälklaget. Ellet är jag fel ute?
Råd och synpunkter tas tacksamt emot!
Stefan
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.