Vi planerar att bygga ett hus med fasad av futs utanför lättbetong block, men hur ska jag göra på insidan? Regelverk och isolering coh gips, kryvs plåtreglar eller fuktspärr tex?
 
Plåtreglar är väll att rekomendera.Varför inte andvända färdigisolerade sten, och sen invändigt hattprofiler och gips?..bara en liten tanke
 
Isolering på insidan är inte att rekommendera. Tumregel är "att alltid isolera på kalla sidan". Annars riskerar du få fuktutfällning inne i väggen. I och för sig ingen panik när man som du har lättbetongblock men känns ändå helt fel.
Sätt isoleringen på utsidan i stället. Ta minullsskivor med putsnät och ett tjockputssystem tex från Maxit (Serporoc) så får du en bra produkt.

Vänligen..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.