Jag är i gång med att inreda ett rumm på övervåningen i vårt trähus och tänker i samband med det isolera väggar och snedtak ytterligare. I dagsläget består väggar utifrån sett av panel, plankstomme, vindpapp, stående läkt, liggande panel, board. Från början tänkte jag bara lägga på 45mm isolering och nöja mig men nu funderar jag på om jag inte ska ta bort panelen och isolera direkt på vindpappen istället.
Jag spar ju ca 4-5cm på djupet då och jag gissar att isolerongen bli i princip densamma?
Några synpunkter eller förslag?