Jag ska inreda en del av vinden. Har spånisolering nu och hade tänkt bryta upp golven för att fylla bjälklaget med mineralull och sen nya trägolv.
Sen såg jag att vissa bara fyller upp bjälklaget med isolering längs ytterväggarna och därefter bara har 95mm Isolering för ljudets skull.
Vilket sätt är vanligast, hur brukar man göra?
 
Det är ju bara för ljudisolering i ett mellanbjälklag, där är sågspånet utmärkt. Skulle nöjt mig att isolera längs ytterväggarna och då kört cellulosa istället för mineralull
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.