Länge tänkt fortsätta isoleringsprojektet som påbörjats på sommarstugan för länge sedan och tänkte äntligen sätta lite fart.
Dock blir jag lite vilsen när man läser alla trådar om isolering och undrar vad som egentligen är rätt och bäst, om det nu går att komma fram till.

Timmerhus från 1800-tal med plåt på.
Projektet är påbörjat med att sätta papp i innertak, sedan luftspalt och sedan tänkt att sätta ull på det.
Är detta rätt ordning och ska man ha ångspärr efter det?

Tack!

Se bilder
Påbörjad isolering i taket på en gammal timmerstuga, med synliga träbjälkar och papp mellan taksparrarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Semi-exposed insulation between wooden beams with a dark space above and boards below in a renovation project.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående isoleringsarbete i ett timmerhus med papp applicerat på innertaket vid träbjälkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.