1 385 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Isolera vattenledningar
Skall bygga om i köket och flytta på diskho m.m
Måste då förlänga vatten och avlopp som nu ligger förlagda i krypgrunden.
De blir ca 5 meter längre och jag tänkte lägga rör i rör.
Frågan är då, skall jag isolera kallvatten och/eller varmvattensledningarna?
Fördelar - nackdelar?
Måste då förlänga vatten och avlopp som nu ligger förlagda i krypgrunden.
De blir ca 5 meter längre och jag tänkte lägga rör i rör.
Frågan är då, skall jag isolera kallvatten och/eller varmvattensledningarna?
Fördelar - nackdelar?
Jag tänkte dra det i krypgrunden, skarva på befintliga PEM och Prisolrör.Demmpa skrev:
Finns ingen isolering idag, byggt 1989.
Ingen värmekabel heller men det kan man förstås lägga in men borde väl inte behövas om det inte funnits tidigare?
Isoleringen tänkte jag mest skulle bibehålla värmen i varmvattnet något och kanske motverka kondens på kv ledning. Men jag är definitivt ingen expert på området och kanske är ute och cyklar.
Återkommer med bilder.
Klicka här för att svara