Skall bygga om i köket och flytta på diskho m.m
Måste då förlänga vatten och avlopp som nu ligger förlagda i krypgrunden.
De blir ca 5 meter längre och jag tänkte lägga rör i rör.
Frågan är då, skall jag isolera kallvatten och/eller varmvattensledningarna?
Fördelar - nackdelar?
 
Kommer det gå i krypgrunden?
Hur är det isolerat idag?
Finns det någon värmekabel?

Bilder på det befintliga kan underlätta.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Kommer det gå i krypgrunden?
Hur är det isolerat idag?
Finns det någon värmekabel?

Bilder på det befintliga kan underlätta.
Jag tänkte dra det i krypgrunden, skarva på befintliga PEM och Prisolrör.
Finns ingen isolering idag, byggt 1989.
Ingen värmekabel heller men det kan man förstås lägga in men borde väl inte behövas om det inte funnits tidigare?
Isoleringen tänkte jag mest skulle bibehålla värmen i varmvattnet något och kanske motverka kondens på kv ledning. Men jag är definitivt ingen expert på området och kanske är ute och cyklar.
Återkommer med bilder.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.