Jag håller på att dra in kommunalt vatten och avlopp i huset. Jag har backe hela vägen ner till påkopplingen och stötte på vägen ner på ca 10m långt avsnitt med berg som jag nu har sprängt för att få fall på avloppet. Till saken hör nu att det inte riktigt är lika djupt här som resten av vägen. Jag har haft drygt en meter som mål när jag har grävt men det är en en bit under det på dom grundaste ställena där det är sprängt.
Hur och med vad skall jag isolera för att så säkert (och enkelt) som möjligt undgå frysning av vattenledning?
Jag bor i Göteborg.
/E