Vi håller på att bygga om och har tänkt passa på att tilläggsisolera. Övervåningen är naken och jag har möjlighet att isolera inne och ute men på nedervåningen tänkte vi försöka isolera utvändigt nästa år.
Vi har 90mm timmer idag. Vi har självdrag med ventilationshål ovanför alla fönste och eldar i kamin på vinterhalvåret. Hur ska jag isolera? Har köpt asfaboard och börjat riva av den gamla panelen på övervåningen nu.
Vi har 90mm timmer idag. Vi har självdrag med ventilationshål ovanför alla fönste och eldar i kamin på vinterhalvåret. Hur ska jag isolera? Har köpt asfaboard och börjat riva av den gamla panelen på övervåningen nu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har förstått att jag ska undvika mineralull och plast i väggar. Hur är det med tak? Jag ska isolera i 220 takstolarna är det tänkt. Ska jag undvika plast och mineralull här också?
Sent svar kanske...
Jag hade inte valt mineralull någonstans, vi har bestämt oss för cellulosa överallt i vårt timmerhus.
Vi har en snickare som bistår med goda råd och han är väldigt kunnig, hans råd är att alltid undvika mineralull.
Om man inte vill använda cellulosa så förespråkar han spån i trossbotten och tak. Lutar det och du vill ha spån? Bygg fack.
Jag hade inte valt mineralull någonstans, vi har bestämt oss för cellulosa överallt i vårt timmerhus.
Vi har en snickare som bistår med goda råd och han är väldigt kunnig, hans råd är att alltid undvika mineralull.
Om man inte vill använda cellulosa så förespråkar han spån i trossbotten och tak. Lutar det och du vill ha spån? Bygg fack.
Klicka här för att svara